Gönderen Konu: Araçlarda Baskı Balatanın Bittiği Nasıl Anlaşılır?  (Okunma sayısı 109 defa)

Husami

  • Administrator
  • *****
  • İleti: 34
  • Karma: +0/-0
    • Profili Görüntüle
Varsayalım ki aracınızın baskı balata ömrü bitmek üzere… Peki baskı balatanın bitik olduğu nasıl anlaşılır, baskı yüzeyinin yanık olduğu ve baskı ayaklarının deforme olduğu nasıl anlaşılır?
Bunu anlamak için öncelikle aracı 1. vitese alıp kalkış yapmak gerekir. Arabamız debriyaj pedalının üst seviyelerinde yani pedalı bırakmamıza en yakın zamanda harekete geçiyorsa ve diğer viteslerde seyir halindeyken motor devrine göre araç hareketi düşük kalıyorsa bu durum baskı balatanın(debriyaj seti) bitik olduğu anlamına gelir. Eğer ki kalkış esnasında debriyaj normal bir şekilde kavrama yapıyor fakat aracın motor devrine göre daha az hızlandığını gözlemliyorsanız bu durum baskı yüzeyinin yanık olduğuna işaret eder.
Baskı balata arızaları konusunda saydıklarımızın dışında farklı durumlar da mevcuttur. Debriyaj kavraması iyi olup çekiş problemi yaşanmamasına rağmen araçtaki vites geçişlerinin zor olması buna bir örnektir. Bu durum vites levyesine fazladan bir kuvvet uygulama ihtiyacı ile baş gösterir. Böyle bir durumla karşı karşıyaysanız baskı ayakları deforme olmuş demektir. Sanayi dilinde buna baskı şemsiyeleri düşmüş ifadesi kullanılır.
Baskı balata arızalarını veya sorunlarını azaltmak ve ömrünü uzatmak için gereken doğru kullanım teknikleri şunlardır;Kesinlikle yarım debriyaj ile kalkış yapmamak
  • Dur-kalk esnasında araç vitesteyken ayağı debriyajda uzun süre tutmamak
  • Sol ayağı debriyaj pedalı üzerinde bekletmemek (Her ne kadar debriyaj pedalına basmadığınızı düşünseniz de farkında olmadan ufak bir kuvvet uygulamış olursunuz.)

 

Site haritası 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18